Sveriges vackraste utsikt, förstklassig service och komfort – Yes I Can!

Radisson Blu Strand Hotel, tidigare Radisson SAS, är ett förstklassigt hotell med internationell prägel mitt i Stockholmsregionen. Med sitt unika läge intill Stockholms vatten med utsikt över Nybroviken och Strandvägen är Strand Hotel det perfekta alternativet för inspirerande och lyckade affärs- och nöjesresor.

Radisson Blu Strand Hotel etablerades 1912 i samband med att de Olympiska sommarspelen hölls i Stockholm. Redan från början valde man att satsa på hög internationell klass, och idag är hotellet femstjärnigt med all tänkbar tillhörande komfort.
Det handlar bland annat om förstklassig design med unika, påkostade detaljer och ett välorganiserat boende där gästen känner sig uppmärksammad och omhändertagen under hela vistelsen. Hotellet har också haft ett antal hyllade celebriteter som gäster, bland andra Greta Garbo och Frank Sinatra.

Sveriges vackraste utsikt
De 152 rummen är inredda med en klassisk elegans som andas lyx och välbefinnande. Det som Strand Hotel är mest kända för är kanske ändå utsikten över Stockholms vatten, en upplevelse så förtrollande att man faktiskt fått en utmärkelse för Sveriges vackraste utsikt 2002.
Hotellet ligger även mitt i det finansiella distriktet med närhet till storkunder och partners. Med museer, teatrar och shopping i närområdet är Strand Hotel även ett förstklassigt alternativ för den som kombinera affärsresan med lite rekreation eller erbjuda kunderna en upplevelse utöver det vanliga.

Yes I Can!
På alla Radisson Blus hotell lever man efter mottot Yes I Can, vilket innefattar ett tankesätt där alla medarbetare strävar efter att ge bästa tänkbara service – varje dag, dygnet runt.
– Vi har många återkommande gäster vilket talar för att det vi gör är bra, riktigt bra, säger hotelldirektör Eva Kalling-Hansson. Med visionen Yes I Can visar vi på en positiv framförhållning där varje medarbetare känner sig viktig. Vi strävar efter samma mål och alla gör en viktig insats.

Ledarskap och 100 % Guest Satisfaction
Eva Kalling-Hansson har en lång erfarenhet från sälj- och kommunikationssidan inom hotellbranschen.
– I en konjunkturkänslig bransch som den här måste man verkligen våga satsa och framförallt synas, menar hon. Vårt jobb är att ge gästen en upplevelse som överträffar alla förväntningar, då kommer de tillbaka. Det gäller att alla är involverade och går i innovativa tankar, och mitt jobb är att motivera medarbetarna till att alltid sträva högre.
Eva förklarar vidare att det ultimata man strävar efter är att göra gästerna nöjda. Radisson Blu har därför myntat mottot 100 % Guest satisfaction, och det är precis vad det handlar om.
– För mig är det personliga ledarskapet oerhört viktigt, det handlar inte om kvinnligt eller manligt, utan snarare om att vara personlig och ta tillvara på de resurser som finns. Jag uppmuntrar medarbetarna till att ta ansvar, och det är möjligt först om de känner att de får vara med och påverka.

Specialdesignat för lyckade möten
Magnifik design, toppmoderna anläggningar och inspirerande lägen är gemensamma nämnare för alla Radisson Blus hotell liksom mottot Yes I Can. Radisson Blu Strand Hotel vilar med andra ord på ett starkt varumärke, och med alla extra ingredienser som exempelvis topprestaurang med Jonas Franzén i spetsen, har man lyckats bra som ett av Sveriges främsta lyxhotell.
– Vi anordnade ett specialdesignat julbord under temat is i fjol, berättar Eva vidare. Vi kommer att kunna erbjuda något liknande i år och med all säkerhet kommer det att vara en känd konstnär som håller i det.

Radisson Blu Hotels & Resorts i korthet
Radisson Blu Hotels & Resorts är det nya namnet för de hotell som tidigare gick under Radisson SAS. Radisson Blu är i sin tur en del av den världsomspännande kedjan Rezidor Hotel Group, som också är en av världens snabbast växande hotellkedjor. Rezidor har för närvarande 274 hotell i 47 länder i sin portfölj, som också innehåller välkända varumärken som Park Inn, Regent och Country Inn.


Transport & Logistik SNL 2010-5 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2010-5

Huvudtema: Transport & Logistik
At the core of sustainable development

Enforced and improved infrastructural systems are not only creating more opportunities for new and growing companies. By developing our infrastructure in line with the governmental green perspective we are at the core of sustainable development, where more jobs are generated while at the same time creating intelligent solutions to reduce our impact on the environment.

Back to top