Swedebridge hanterar alla transportslag

Swedebridge transporterar gods över hela världen, inom samtliga transportslag. Med flexibilitet, kunskap och problemlösning är de speditören som gör livet enklare för sina kunder.

Genom ett världsomspännande nätverk transporterar Swedebridge gods över hela jordklotet, inom samtliga transportslag: sjö-, flyg- och landtransporter.

Företaget har stor tullkunskap och är specialister på den dokumentation som krävs för internationella transporter.

– Med våra 22 år i branschen är vi en kunskapstung aktör som gör livet enklare för våra kunder. Just enkelhet går som en röd tråd genom vår verksamhet. Genom flexibilitet, kunskap och problemlösning syr vi ihop en helhet för varje kund, där flera transportslag ofta ingår i lösningen. Vi prioriterar långsiktigt värde framför kortsiktig nytta. Det gör många av våra kunder också. Att vi dessutom har många års erfarenhet av att sitta på kundsidan gör inte saken sämre, säger Joachim Steivik på Swedebridge.

Sjöfrakterna går främst från Fjärran östern till Europa. Inom Europa är de flesta länderna aktuella, såväl öst som väst.

– Vi har följt våra kunders produktion och marknader under många år. Skulle Afrika bli aktuellt så går vi in även där, menar Joachim Steivik.

Hög service till rätt peng
De snabba lösningarna är baserade på stabila och utvecklade rutiner, ofta i nära samråd med kunderna.

– Vi erbjuder väl fungerande transportlösningar baserade på upparbetade rutiner för transporter. Exempel på sådana transporter är bland annat till och från Italien, Tyskland, Turkiet, Holland, Belgien, Norden och en rad olika länder i Östeuropa. Tack vare våra samarbetspartners på plats har vi god kontroll över sändningarna.

Swedebridge växer organiskt och Joachim bedömer konjunkturen till strax ovanför mitten i dagsläget. Kunderna består av allt från ensamföretagare till stora börsnoterade bolag.

– Vårt sätt att jobba passar in i dagens situation där företagen vill ha hög service till rätt peng. Tillsammans med kunden finner vi lösningar som effektivt kan integreras i deras transportflöde. I många fall agerar vi som kundens logistikavdelning, berättar Joachim Steivik och tillägger avslutningsvis:

– Här jobbar vi inte med kundnummer. Vi försöker lära känna våra kunder så att vi prickar rätt med vilka behov som behöver uppfyllas. Vi har heller inga jobbiga avtal man måste skriva på med olika rabatter etc. Du får rätt pris direkt.


Energi & Miljö SNL 2015-2 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2015-2

Huvudtema: Energi & Miljö
Vindkraftens potential bör inte underskattas

Sverige har antagit tuffa utbyggnadsmål när det gäller förnybar el. Tillsammans med Norge har vårt land en målsättning att bygga 26,4 TWh förnybar el till 2020 inom elcertifikatsystemet ...

Back to top