Mån 2 okt / År 41 / Nr 3 2023

Med passion för möten

Den dynamiska duon Therése Hedén och Sven-Erik Jungander är numera en trio genom rekryteringen av Ulrika Persson. Tillsammans hjälper de företag och organisationer att förvandla sina träffar, konferenser och kick-offer till oförglömliga möten.

Utmaningen för varje event är att skapa den bästa tänkbara lösningen på kundens behov utifrån fem aspekter: rummet, mötet, produkten, styrsystemet och stämningen.

– Ledstjärnan är att vi ska kunna genomföra uppdraget effektivare och med högre kvalitet än vad kunden själv kan göra. Det lyckas vi med genom gedigen erfarenhet, stort kontaktnät i branschen och engagemang och passion för det vi håller på med, säger Therése Hedén.
Hon menar att de är perfektionister som har förmågan att hitta lösningar på kundernas behov.

– Vi säljer inte på dem våra egna idéer som vi tycker är kul. Vi skräddarsyr event till varje beställare.
Therése berättar att de lägger mycket tid och energi på att komma fram till varför kunden ska göra det de ska göra, vad resultatet ska vara och vad relationen till de anställda och kunderna är. Sen handlar det om att visa de värderingarna i det event som produceras.
– Man kan aldrig göra samma koncept åt tio kunder, konstaterar hon. Varje kund är unik. Målet med varje återkommande arrangemang är att folk ska säga ”det här var bäst hittills”.
I nio år har Therése Hedén och Sven-Erik Jungander drivit Hedén & Jungander Upplevelser AB, som producerar evenemang för företag, organisationer och kommuner.

– Det hela började med att vi knoppade av oss själva från vår arbetsgivare Örebro Promotion där Therése var vd, säger Sven-Erik Jungander.
Med ett gemensamt förflutet på Örebro Promotion kände duon ”hela stan”, drev koncept som de själva hade byggt upp och hade ett kontaktnät som kunde leda till nya uppdrag. Sedan dess har duon blivit en trio i och med anställningen av Ulrika Persson.

Hennes yrkesverksamma liv har genomsyrats av kommunikation, service och kontak med människor. Efter en 10-årsperiod i restaurangbranschen sadlade hon om och utbildade sig på området Kultur Turism. En utbildning i Multimediaproduktion väckte intresset för rörlig bild som ledde vidare till olika jobbuppdrag, mestadels framför kameran, inom film/TV/reklam produktioner. Hon trivs även bra på teaterscenen.

Stora och små event
Ett av de största eventen som Hedén & Jungander producerar på uppdrag av Handelskammaren Mälardalen är Promotionbåten, ett återkommande och mycket populärt event för näringslivet i Örebro och Västmanlands län. Då samlas cirka 1 200 deltagare på en helchartrad Cinderella-färja i två dagar för att utbyta kunskap, bygga relationer och göra affärer.

– De flesta branscher finns representerade, liksom företrädare från det offentliga. Större företag köper egna andelar, nätverk går samman med sina medlemmar och på mindre orter samlar näringslivsenheterna sina lokala företagare och deltar gemensamt, förklarar Sven-Erik Jungander.
Hedén & Jungander arrangerar även egna evenemang och driver ett affärsnätverk som heter BusinessMatch med cirka 70 medlemsföretag.

– Det gör oss mindre sårbara och bygger värde i företaget, säger Therése Hedén. Dessutom är det stimulerande att få förverkliga egna idéer.