Ons 1 dec / År 39 / Nr 4 2021

Stormtrivs ger sina kunder mer tid över till annat

Pandemin har fört med sig nya prioriteringar vad gäller städning och vad som anses vara riktigt rent. Vi köper mer rengöringsprodukter än någonsin i jakten på att känna oss trygga hemma, på arbetsplatsen och i offentliga miljöer. Stormtrivs i Jönköping har stenkoll på städning och vad som verkligen gör skillnad.

Att våra kunder ska få mer tid över till annat är vår affärsidé, säger Maria Carlén.

Stormtrivs erbjuder professionella städtjänster för privatpersoner och för företag. Stormtrivskoncernen har även ett bolag som levererar hemtjänst. När Stormtrivs etablerades för drygt 20 år sedan hade företaget bara tre anställda, men idag sysselsätter man över 200 personer. Det ger en indikation över hur expansiv verksamheten är.

Städning är ett hantverk

Vad är det som gör att Stormtrivs växer så mycket?

– Alla mår bättre av att ha ordning och reda omkring sig. Att dessutom ha det hygieniskt rent är en förutsättning för att bibehålla en god hälsa och borde därför prioriteras på alla arbetsplatser. Stormtrivs ser inte bara till att det ser rent och snyggt ut. Efter att vår personal har varit på plats är det garanterat rent, svarar Maria Carlén, vd på Stormtrivs.

– Vi talar gärna om städning som en konst och ett hantverk som kräver tålamod, målmedvetenhet och ett metodiskt arbetssätt, fortsätter hon. Vi är miljödiplomerade och all vår städning utförs enligt den principen.

Utbildning prioriteras

På Stormtrivs är man alltid på jakt efter kompetent personal som förstår vad rena miljöer verkligen innebär. Maria Carlén förklarar att även personal med mycket erfarenhet behöver vidareutbildas för att kompetensen ska vara uppdaterad.

– Vi börjar alltid med att grundutbilda all personal in-house. Vi bygger dessutom på med mer utbildning under hela anställningen. Idag har vi många som har varit med oss under många år och det visar att man trivs på jobbet. Vi strävar efter att vara en attraktiv och hållbar arbetsgivare där man får möjlighet att växa som individ och utbildning är en viktig del av det.

Mer tid över till annat

Nyckeln till framgång är ett ständigt kvalitetstänk som genomsyrar alla delar av Stormtrivs verksamhet, från internutbildning till valet av miljövänliga städprodukter.

– Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med valet av oss som leverantör av hälsofrämjande städning. Vi bidrar till att våra företagskunders personal presterar bättre och vi ser till att våra privatkunder har det städat hemma när de kommer hem från jobbet. Att våra kunder ska få mer tid över till annat är vår affärsidé, säger Maria Carlén.