Fre 14 jun / År 42 / Nr 1 2024

Clarion Hotel Sense har nöjdast kunder

Alla hotell strävar efter att få stoltsera med den absolut bästa hotellupplevelsen. Den största utmaningen i det ligger i vad som definieras som den bästa upplevelsen, och vilka värden som ingår. För klassiska hotell som Clarion Hotel Sense i Luleå hamnar trivsel, personlighet och hög servicenivå överst på listan.

Nina Wikstedt, hotellchef på Clarion Hotel Sense är stolt över att kunderna ger högt betyg på alla punkter.

– Något som jag personligen är extra stolt över när jag går till jobbet varje dag är att vi har högst kundnöjdhet enligt mätningar som Clarion gör regelbundet. Kunderna är nöjda med vår service och vår anläggning och ger oss ett genomgående högt betyg på alla punkter, säger Nina Wikstedt, hotellchef på Clarion Hotel Sense.

Mitt i en dynamisk region

Även om pandemin ännu inte är över så ser man en mycket större efterfrågan på affärsresor och konferenser. Luleå är inget undantag – snarare tvärtom. De enorma investeringar som planeras för regionen skapar ett intresse man aldrig tidigare sett i den norra regionen, och det kommer att hända mycket mer framöver.  

– Under pandemin så har vi fått strukturera om och anpassa vår kostym efter rådande förhållanden. Nu ökar efterfrågan och det verkar som att alla förväntas ställa om från noll till hundra. Det är en stor utmaning speciellt när det gäller kompetensförsörjningen. Här ser vi att vi har väldigt mycket att göra framöver, berättar Nina Wikstedt.

Clarion Hotel Sense erbjuder en fin hotellprodukt komplett med restaurang, spa och konferens. Hotellet är ett av Luleås största med sina 228 rum och ligger strategiskt bra till mitt i staden. Hotellet lockar inte bara långväga besökare – även lokalbor uppskattar den goda hotellfrukosten komplett med dagspa på anläggningen.

Trivsam arbetsmiljö ger bra hotellupplevelse

Som för väldigt många andra företag i regionen kommer Clarion Hotel Sense att brottas med kompetensförsörjningen framöver. Att skapa bra och trivsamma arbetsmiljöer är enligt Nina Wikstedt något av det viktigaste för framtiden.

– Det är oerhört viktigt att vår personal trivs och känner sig delaktig i hotellets fortsatta utveckling. Medarbetare som trivs och mår bra levererar bättre, det är inget nytt. För oss betyder det att vi måste sträva efter ökad trivsel bland både anställda och våra gäster.

– Livskvalitet innebär för oss att man trivs och vill komma till jobbet varje dag med en bibehållen passion för sin uppgift, menar Nina Wikstedt.

Inom Clarion finns en naturlig passion för service och det genomsyrar hela hotellupplevelsen. Det är tydligt i såväl restaurangen som i bemötandet man får i receptionen på Clarion Hotel Sense. Därför kan man med rätta också säga att Clarion Hotel Sense är ett hotell som passar för alla och vid alla tillfällen.