SiteVision vinner igen – nu åttonde året i rad

Sveriges mest uppskattade verktyg för webbpublicering och intranät står sig fortfarande bäst i test enligt Web Service Award – som för åttonde året i rad korar SiteVision till vinnare. Utmärkelsen kom lägligt inför företagets tioårsjubileum av SiteVisiondagarna, ett återkommande kompetensutvecklingsevent som gick av stapeln i mitten av oktober i år.

Det händer mycket på SiteVision i Örebro. Från det att företaget grundades av kollegorna Anders Korsvall, Niclas Hedlund och Karl Eklöf för drygt 15 år sedan har man gått från en handfull medarbetare till över 30. Ambitionen är att fortsätta med strategiska rekryteringar för att möta en allt större efterfrågan. Och inte undra på det – SiteVision är ju som bekant Sveriges mest omtyckta verktyg för webbpublicering, enligt Web Service Award som grundas helt på användarnas upplevelser.

Vinner på enkelhet
Tack vare SiteVisions programvara kan kunderna själva skapa mobilanpassade, tillgängliga och engagerande webbplatser, bygga samverkansvänliga intranät eller både och. SiteVision som företag utvecklar inte webbplatser, men däremot tillhandahåller man verktygslådan som gör det möjligt. Bildspel, formulär, sökfunktioner och möjligheten att dela information – allt finns som färdigprogrammerade verktyg och moduler i SiteVision.
SiteVisions användarvänlighet sträcker sig så långt att om man kan använda ett vanligt kontorsprogram så kan man också använda SiteVisions färdiga moduler för att skapa webbplatser och intranät, enligt vd:n Anders Korsvall. Enkelheten är företagets främsta konkurrensfaktor, menar han.
– På SiteVisiondagarna träffar vi våra kunder och partners på Conventum i Örebro under två dagar. Det är ett mycket uppskattat kompetensutvecklingsevent med föreläsningar och workshops under två dagar, och i år var vi över 600 deltagare. Eftersom det var tioårsjubileum för SiteVisiondagarna hade vi satt lite extra guldkant på kvällen med en meny av Carl Jan Granqvist och underhållning med Danny Saucedo, berättar Anders vidare.

Imponerande tillväxt
För att bana väg för fortsatt expansion har SiteVision nyligen flyttat till helrenoverade lokaler på Drottninggatan i Örebro. I en fastighet som tidigare var en banklokal och som nu anpassats helt efter SiteVisions behov som framåtsträvande teknikutvecklingsbolag fortsätter det intensiva utvecklingsarbetet för att möjliggöra enkel publicering utan programmering.
En imponerande tillväxt sker även bland kunderna, där SiteVision samarbetar med välkända varumärken som Scania, SBAB, Verisure och Telenor, samt med över hälften av Sveriges kommuner och stora myndigheter som Skatteverket. Något som alla dessa aktörer har gemensamt är att de publicerar material för väldigt många användare och stora målgrupper.
– Deras webbplatser har många besökare och måste därför vara anpassade för att klara av det – samtidigt vill kunden kunna uppdatera och ändra innehållet efter behov. Med SiteVision är det enkelt och bekymmersfritt, säger Anders Korsvall.


Transport & Logistik/Sjöfart & Hamnar SNL 2017-4 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2017-4

Huvudtema: Transport & Logistik/Sjöfart & Hamnar
Process i ständig förändring

Hållbar utveckling är en process i ständig förändring och tycks även förknippas med ett arbete som aldrig riktigt kommer att färdigställas. Det finns en naturlig förklaring till det – så länge samhället utvecklas och befolkningsmängden ökar så kommer det att finnas behov av åtgärder som främjar hållbar tillväxt.

Back to top